Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorTablada Martínez, Gilma
dc.contributor.authorCastro García, Deyanira Verónica
dc.date.accessioned2023-06-13T21:44:48Z
dc.date.available2023-06-13T21:44:48Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/14482
dc.descriptionThe new educational scenarios and the current state of education show us how important family participation is in children's learning, from birth to adulthood, since the beginning of learning begins at home. It is considered that early learning begins from the first months of visa, with early stimulation that helps the development of psychomotor skills, such as lifting the neck, crawling, walking, grabbing objects, jumping, and it evolves until reaching the initial stage, which This is where this is best done, and adequately. Managing to have a correct development of their motor skills, for their academic performance throughout their student life. It is considered that in the student stage the parents or the family nucleus continue to participate actively, since this creates the strongest parent-child bond, and the study environment becomes more motivated, making teaching-learning easier. the little ones.es_ES
dc.descriptionThe new educational scenarios and the current state of education show us how important family participation is in children's learning, from birth to adulthood, since the beginning of learning begins at home. It is considered that early learning begins from the first months of visa, with early stimulation that helps the development of psychomotor skills, such as lifting the neck, crawling, walking, grabbing objects, jumping, and it evolves until reaching the initial stage, which This is where this is best done, and adequately. Managing to have a correct development of their motor skills, for their academic performance throughout their student life. It is considered that in the student stage the parents or the family nucleus continue to participate actively, since this creates the strongest parent-child bond, and the study environment becomes more motivated, making teaching-learning easier. the little ones.es_ES
dc.description.abstractLos nuevos escenarios educativos y la actualidad de la educación nos demuestran cómo es importante la participación de la familia en el aprendizaje de los niños, desde su nacimiento hasta su adultez, ya que el inicio de aprendizaje comienza en casa. Es considerado que el aprendizaje temprano comienza desde los primeros meses de visa, con la estimulación temprana que ayuda al desarrollo de las psicomotricidades, como levantar el cuello el gateo, caminar, agarrar objetos saltar, y va evolucionando hasta llegar a la etapa inicial, que es donde esto se lo hace de mejor manera, y adecuada. Logando tener un desarrollo correcto de sus habilidades motrices, para su desempeño académico en lo largo de su vida estudiantil. Se considera que en la etapa estudiantil los padres o el núcleo familiar siga participando de manera activa, ya que así se crea el vinculo padre e hijos más fuerte, y el ambiente de estudio se vuelve más motivado, siendo más fácil la enseñanza–aprendizaje de los pequeños.es_ES
dc.format.extent55 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2023es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectFamiliaes_ES
dc.subjectAprendizaje tempranoes_ES
dc.subjectEnseñanza-aprendizajees_ES
dc.titleLa familia y el aprendizaje temprano en estudiantes de educación inicial, Unidad Educativa Francisco Huerta Rendón, cantón Babahoyo, Provincia Los Ríoses_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador