Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorFonseca Vásconez, José Fabián
dc.contributor.authorFernández Mendoza, Silvia Marcela
dc.date.accessioned2023-05-20T19:09:17Z
dc.date.available2023-05-20T19:09:17Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/13766
dc.descriptionThis case study includes the analysis of the incidence of seasonal marketing in the company under study. Its benefits that will bring the application of the same and the strategies to be developed for the increase of sales in the company. Commercial seasons are high sales seasons, where trade is more active and people buy products more than usual than on other dates. To obtain the results, the interview with the management staff and the online survey of the company's consumers were used. And through the BCG matrix (Boston Consulting Group) it was possible to identify the products with the highest and lowest output in each commercial season of the year.es_ES
dc.descriptionThis case study includes the analysis of the incidence of seasonal marketing in the company under study. Its benefits that will bring the application of the same and the strategies to be developed for the increase of sales in the company. Commercial seasons are high sales seasons, where trade is more active and people buy products more than usual than on other dates. To obtain the results, the interview with the management staff and the online survey of the company's consumers were used. And through the BCG matrix (Boston Consulting Group) it was possible to identify the products with the highest and lowest output in each commercial season of the year.es_ES
dc.description.abstractEste estudio de caso comprende el análisis de la incidencia del marketing estacional en la empresa en estudio. Sus beneficios que traerán la aplicación de las mismas y las estrategias a desarrollar para el incremento de las ventas en la empresa. Las estaciones comerciales son temporadas altas de ventas, donde el comercio tiene mayor movimiento y las personas adquieren productos más de lo usual que en otras fechas. Para la obtención de los resultados, se usó la entrevista al personal directivo y la encuesta online a los consumidores de la empresa. Y a través de la matriz BCG (Boston Consulting Group) se logró identificar los productos de mayor y menor salida en cada temporada comercial del año.es_ES
dc.format.extent34 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB-FAFI. 2023es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectMarketing estacionales_ES
dc.subjectTemporadas comercialeses_ES
dc.subjectEstrategias de ventases_ES
dc.titleMarketing estacional en la Empresa ´´Distribuidora Comercial El Éxito´´ de la ciudad de Babahoyo en el periodo 2021-2022.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador