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dc.contributor.advisorHuilcapi Masacón, Magdalena Rosario
dc.contributor.authorSaltos Di Lorenzo, Raisa Silvana
dc.date.accessioned2023-05-18T21:00:53Z
dc.date.available2023-05-18T21:00:53Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/13746
dc.descriptionThe objective of this case study is to examine how the distribution of agricultural inputs in the Puebloviejo canton increased sales in relation to the achievement of the distributors' goals. Business planning is a tool used to specify objectives, develop strategies and boost sales that guide decision-making. In the present project, it was possible to verify that the problems of the company derive from the drop in sales, poor customer service and the lack of clearly defined goals. The objective of the investigation was to determine the connection between the sellers and a fact that has hindered the development of the company. For this project, questions and surveys were used, in order to identify why small and medium-sized companies lack a solid business culture, and are also less aware of the resources available for their growth and development. Therefore, it has been suggested to use a tool that allows companies to expand their customer attraction strategies, establish policies and respond to the challenges of modern times.es_ES
dc.descriptionThe objective of this case study is to examine how the distribution of agricultural inputs in the Puebloviejo canton increased sales in relation to the achievement of the distributors' goals. Business planning is a tool used to specify objectives, develop strategies and boost sales that guide decision-making. In the present project, it was possible to verify that the problems of the company derive from the drop in sales, poor customer service and the lack of clearly defined goals. The objective of the investigation was to determine the connection between the sellers and a fact that has hindered the development of the company. For this project, questions and surveys were used, in order to identify why small and medium-sized companies lack a solid business culture, and are also less aware of the resources available for their growth and development. Therefore, it has been suggested to use a tool that allows companies to expand their customer attraction strategies, establish policies and respond to the challenges of modern times.es_ES
dc.description.abstractEl objetivo de este estudio de caso es examinar cómo la distribución de insumos agrícolas en el cantón Puebloviejo incrementó las ventas en relación con el logro de las metas de los distribuidores. La planificación empresarial es una herramienta utilizada para concretar objetivos, desarrollar estrategias y potenciar las ventas que orientan la toma de decisiones. En el presente proyecto se pudo constatar que los problemas de la empresa se derivan de la caída de sus ventas, la mala atención al cliente y la falta de metas claramente definidas. El objetivo de la investigación fue determinar la conexión entre los vendedores y un hecho que ha obstaculizado el desarrollo de la empresa. Para este proyecto, se utilizó preguntas y encuestas, con la finalidad de identificar el por qué en las pequeñas y medianas empresas carecen de una sólida cultura empresarial, además son menos conscientes de los recursos disponibles para su crecimiento y desarrollo. Por lo tanto, se ha sugerido utilizar una herramienta que permita a las empresas ampliar sus estrategias de atracción de clientes, establecer políticas y responder a los desafíos de los tiempos modernos.es_ES
dc.format.extent44 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB-FAFI. 2023es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectEstrategia de ventases_ES
dc.subjectIncrementos de ventases_ES
dc.subjectProveedores_ES
dc.subjectVentases_ES
dc.titleIncremento de ventas en la Empresa Fertimy del cantón Puebloviejo, período 2022.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


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