Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorRamírez Contreras, Patricia del Rocio
dc.contributor.authorSuarez Chichande, Mylena Mayerli
dc.date.accessioned2022-12-15T01:05:27Z
dc.date.available2022-12-15T01:05:27Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/13523
dc.descriptionThe present investigative work is born from the purpose of knowing the influence that intrafamily communication has on cultural development in unified general high school students of the "Quevedo" Educational Unit of this year. To determine the stated objective, a survey was elaborated which contained a total of 10 questions, being applied to the students of the aforementioned Educational Unit and thus it was possible to identify the possible reasons that cause the lack of communication within the family nucleus and that they do not allow a good cultural development in young people. To solve the existing problem, new techniques are proposed that help improve intra-family communication and have a better cultural development in young people.es_ES
dc.descriptionThe present investigative work is born from the purpose of knowing the influence that intrafamily communication has on cultural development in unified general high school students of the "Quevedo" Educational Unit of this year. To determine the stated objective, a survey was elaborated which contained a total of 10 questions, being applied to the students of the aforementioned Educational Unit and thus it was possible to identify the possible reasons that cause the lack of communication within the family nucleus and that they do not allow a good cultural development in young people. To solve the existing problem, new techniques are proposed that help improve intra-family communication and have a better cultural development in young people.es_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo investigativo nace de la finalidad de conocer la influencia que la comunicación intrafamiliar tiene en el desarrollo cultural en los estudiantes de bachillerato general unificado de la Unidad Educativa “Quevedo” del presente año Para determinar el objetivo planteado se elaboró una encuesta la cual contenía un total de 10 preguntas, siendo aplicadas a los estudiantes de la Unidad Educativa antes mencionada y así se logró identificar los posibles motivos que causan la falta de comunicación dentro del núcleo familiar y que no permiten un buen desarrollo cultural en los jóvenes. Para dar solución a la problemática existente se propone nuevas técnicas que ayuden a mejorar la comunicación intrafamiliar y tener un mejor desarrollo cultural en los jóvenes.es_ES
dc.format.extent86 Pes_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherQuevedoes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectComunicaciónes_ES
dc.subjectIntrafamiliares_ES
dc.subjectCulturaes_ES
dc.subjectInteracciónes_ES
dc.titleCOMUNICACIÓN INTRAFAMILIAR Y SU INFLUENCIA EN EL DESARROLLO CULTURAL EN ESTUDIANTES DE BACHILLERATO GENERAL UNIFICADO DE LA UNIDAD EDUCATIVA “QUEVEDO” AÑO 2022es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador