Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorReal Zumba, Gina
dc.contributor.authorAlcívar Almeida, Maria Elena
dc.date.accessioned2022-11-08T21:08:10Z
dc.date.available2022-11-08T21:08:10Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/13128
dc.descriptionThe purpose of the case study is to investigate how significant learning influences the academic performance of third-year EGB students of the Sofia Alarcon Educational Unit in the city of Babahoyo, for this purpose the analysis of the current situation of the Educational Unit this procedure allowed to concatenate the study variables with the theoretical support of the study, developed these steps we proceed to the collection of information in the surveys carried out on the teachers, where they contributed with the research work, where we found that the factors that cause the low performance of the students are shortcomings in the teaching strategies of the teachers who do not adapt the concepts to examples of daily life, this was verified in the taking of surveys. To strengthen the research, it is recommended to expand the study population within the educational center in order to obtain a greater amount of data that would logically provide more consistent analysis tools in relation to meaningful learning with the academic performance of the students.es_ES
dc.descriptionThe purpose of the case study is to investigate how significant learning influences the academic performance of third-year EGB students of the Sofia Alarcon Educational Unit in the city of Babahoyo, for this purpose the analysis of the current situation of the Educational Unit this procedure allowed to concatenate the study variables with the theoretical support of the study, developed these steps we proceed to the collection of information in the surveys carried out on the teachers, where they contributed with the research work, where we found that the factors that cause the low performance of the students are shortcomings in the teaching strategies of the teachers who do not adapt the concepts to examples of daily life, this was verified in the taking of surveys. To strengthen the research, it is recommended to expand the study population within the educational center in order to obtain a greater amount of data that would logically provide more consistent analysis tools in relation to meaningful learning with the academic performance of the students.es_ES
dc.description.abstractEl estudio de caso tiene como finalidad investigar cómo influye el aprendizaje significativo en el rendimiento académico el de los estudiantes de tercero EGB de la Unidad educativa Sofía Alarcón de la ciudad de Babahoyo, para el efecto se llevó a cabo el análisis de la situación actual de la Unidad Educativa este procedimiento permitió concatenar las variables de estudio con el respaldo teórico del estudio, desarrollado estos pasos se procede a la recolección de información en las encuestas realizadas a los docentes, donde estos aportaron con el trabajo de investigación, donde hallamos que los factores que causan el bajo desempeño de los estudiantes son falencias en las estrategias de enseñanza de los docentes que no adaptan los conceptos a ejemplos de la vida cotidiana, esto se verifico en la toma de encuestas. Para el fortalecimiento de la investigación se recomienda ampliar la población de estudio dentro del centro educativo con la finalidad de obtener mayor cantidad de datos que de manera lógica brindara herramientas de análisis más consistente en relación del aprendizaje significativo con el rendimiento académico de los estudiantes.es_ES
dc.format.extent27 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2022es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectAprendizaje significativoes_ES
dc.subjectRendimiento académicoes_ES
dc.subjectProceso de aprendizajees_ES
dc.titleEl aprendizaje significativo y su incidencia en el rendimiento académico de los estudiantes de 3ro EGB de la UE Sofía Alarcón, Babahoyo. 2022es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador