Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorRuiz Parrales, Iván Rubén
dc.contributor.authorGaibor Espín, Sharon Natividad
dc.date.accessioned2022-10-26T05:13:37Z
dc.date.available2022-10-26T05:13:37Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/13041
dc.descriptionThe present case study consists of an analysis for an application in a web environment that helps improve the following processes: inventory of merchandise and control of invoices, collections and sales, the stacker handles a variety of merchandise which are: rice, small rice, corn in seeds, ground corn, etc. The data is handled manually or in record books, which causes delays in the aforementioned processes, during the harvest season in which the products have a greater volume of purchases and sales. Therefore, to avoid data inconsistencies when generating both inventory and sales reports, it is intended to create an application in a web environment that helps improve and streamline these processes. A descriptive method based on the interview technique is used, through a questionnaire of questions addressed to the owner of the piladora, Ms. Carmen Espín, in order to determine the relevant requirements for the creation of the application in a web environment. Finally, the information obtained will be used as a basis to determine if it is feasible to create the web environment application that allows improving sales processes, product inventory and thus keeping an exact control at the time of generating the reports, this will facilitate each one of the processes carried out within the premises on a daily basis.es_ES
dc.descriptionThe present case study consists of an analysis for an application in a web environment that helps improve the following processes: inventory of merchandise and control of invoices, collections and sales, the stacker handles a variety of merchandise which are: rice, small rice, corn in seeds, ground corn, etc. The data is handled manually or in record books, which causes delays in the aforementioned processes, during the harvest season in which the products have a greater volume of purchases and sales. Therefore, to avoid data inconsistencies when generating both inventory and sales reports, it is intended to create an application in a web environment that helps improve and streamline these processes. A descriptive method based on the interview technique is used, through a questionnaire of questions addressed to the owner of the piladora, Ms. Carmen Espín, in order to determine the relevant requirements for the creation of the application in a web environment. Finally, the information obtained will be used as a basis to determine if it is feasible to create the web environment application that allows improving sales processes, product inventory and thus keeping an exact control at the time of generating the reports, this will facilitate each one of the processes carried out within the premises on a daily basis.es_ES
dc.description.abstractEl presente estudio de caso consiste en un análisis para un aplicativo en entorno web que ayude a mejorar los siguientes procesos: de inventario de mercadería y controlar las facturas cobros y ventas, la piladora maneja variedad de mercadería los cuales son: arroz, arrocillo, maíz en pepa, maíz molido, etc. Los datos son manejados de forma manual o en libros de registro, lo que causa retraso en los procesos mencionados, durante temporada de cosecha en la cual los productos tienen un mayor volumen de compras y ventas. Por lo tanto, para evitar inconsistencias de datos al generar los reportes tanto de inventarios como de ventas, se pretende crear un aplicativo en entorno web, que ayude a mejorar y agilizar dichos procesos. Se emplea un método descriptivo basado en la técnica de entrevista, por medio de un cuestionario de preguntas dirigida a la propietaria de la piladora a la Srta. Carmen Espín, así determinar los requerimientos pertinentes para la creación del aplicativo en entorno web. Finalmente se usará la información obtenida como base para determinar si es factible la creación de la aplicación de entorno web que permita mejorar los procesos de ventas, inventario de productos y así llevar un control exacto al momento de generar los reportes esto facilitara cada uno de los procesos llevados a cabo dentro de local diariamente.es_ES
dc.format.extent28 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB-FAFI. 2022es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectAplicaciónes_ES
dc.subjectVentases_ES
dc.subjectComprases_ES
dc.subjectBase de datoses_ES
dc.subjectLenguaje de programaciónes_ES
dc.titleAnálisis de un aplicativo en entorno web para el control de inventario, compra y venta en la Piladora Carmita en el cantón Montalvo.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador