Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorCampi Cevallos, Cumanda Fanny
dc.contributor.authorAlmeida Angulo, Jeniffer Alexandra
dc.date.accessioned2022-09-19T17:37:47Z
dc.date.available2022-09-19T17:37:47Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/12475
dc.descriptionThis case study analyzes the excess of information in digital media. With reference to the typography of the editorial design that is seen in the newspaper the universe, extra etc. With the aim of identifying the causes and effects that generate the misuse of typography in digital media. For the research, the quantitative - qualitative method was used, where an observation sheet was made to the media on the use of typography in editorial design and a survey to find out how important typography is for the target audience. As a result, we had an analysis of all the communication media, differentiating their typography in its design, reaching the conclusion that it is essential in all media to be able to communicate.es_ES
dc.descriptionThis case study analyzes the excess of information in digital media. With reference to the typography of the editorial design that is seen in the newspaper the universe, extra etc. With the aim of identifying the causes and effects that generate the misuse of typography in digital media. For the research, the quantitative - qualitative method was used, where an observation sheet was made to the media on the use of typography in editorial design and a survey to find out how important typography is for the target audience. As a result, we had an analysis of all the communication media, differentiating their typography in its design, reaching the conclusion that it is essential in all media to be able to communicate.es_ES
dc.description.abstractEl presente estudio de caso analiza el exceso a la información en los medios digitales. Con referencia a la tipografía del diseño editorial que se ve en el diario el universo, extra etc. Con el objetivo de identificar las causas y efectos que generan el mal uso de la tipografía en los medios de comunicación digital. Para la investigación se utilizó el método cuantitativo - cualitativo donde se realizó una ficha de observación a los medios de comunicación sobre el uso de la tipografía en el diseño editorial y una encuesta para saber qué tanta importancia tiene la tipografía para el público objetivo. Como resultado tuvimos un análisis a todos los medios de comunicación diferenciando su tipografía en su diseño llegando a la conclusión que es indispensable en todos los medios para poder comunicarnos.es_ES
dc.format.extent26 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2022es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectTipografíaes_ES
dc.subjectComunicaciónes_ES
dc.subjectExcesoes_ES
dc.subjectMedioses_ES
dc.titleLa tipografía en el diseño editorial de los medios de comunicación digitales.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador