Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorMora Litardo, Karina
dc.contributor.authorTorres Pineda, Roxana Anabel
dc.date.accessioned2022-07-14T15:37:56Z
dc.date.available2022-07-14T15:37:56Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/12396
dc.descriptionThe main objective of this research work is to determine the way in which the free educational technological tools Emaze, GoConqr and Educaplay influence the teaching-learning process in the students of the Teresa Alavedra Itama School in such a way that teachers have options to support its contents through the use of these tools in order to achieve the expected academic performance. The type of research that was applied according to its design is non-experimental because the study variables were not manipulated but rather the result of the relationship of the two variables was observed. According to its scope, this research is descriptive because it allowed me to collect the necessary information to analyze it and interpret the results to make decisions, in the same way the correlational research was applied that allowed me to measure the relationship of these variables. The sample consisted of 70 students and 4 teachers, the data collection technique was the survey as an instrument was a previously analyzed questionnaire, when validating the results they projected that technological tools and teaching-learning have a significant relationship.es_ES
dc.descriptionThe main objective of this research work is to determine the way in which the free educational technological tools Emaze, GoConqr and Educaplay influence the teaching-learning process in the students of the Teresa Alavedra Itama School in such a way that teachers have options to support its contents through the use of these tools in order to achieve the expected academic performance. The type of research that was applied according to its design is non-experimental because the study variables were not manipulated but rather the result of the relationship of the two variables was observed. According to its scope, this research is descriptive because it allowed me to collect the necessary information to analyze it and interpret the results to make decisions, in the same way the correlational research was applied that allowed me to measure the relationship of these variables. The sample consisted of 70 students and 4 teachers, the data collection technique was the survey as an instrument was a previously analyzed questionnaire, when validating the results they projected that technological tools and teaching-learning have a significant relationship.es_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo de investigación tiene como principal objetivo determinar la forma en que las herramientas tecnológicas educativas gratuitas Emaze, GoConqr y Educaplay influyen en el proceso de enseñanza aprendizaje en los estudiantes de la Escuela Teresa Alavedra Itama, de tal manera que los docentes tengan opciones de apoyar sus contenidos mediante el uso de estas herramientas para así lograr el rendimiento académico esperado. El tipo de investigación que se aplicó según su diseño es no experimental porque no se manipuló las variables de estudio sino más bien se observó el resultado de la relación de las dos variables. Según su alcance esta investigación es descriptiva porque me permitió recolectar información necesaria para analizarla e interpretar los resultados para tomar decisiones, de igual manera se aplicó la investigación correlacional que me permitió medir la relación de estas variables. La muestra estuvo constituida por 70 estudiantes y 4 docentes, la técnica de recolección de datos fue la encuesta como instrumento fue un cuestionario previamente analizado, al validar los resultados proyectaron que las herramientas tecnológicas y la enseñanza aprendizaje tienen una relación significativa.es_ES
dc.format.extent112 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2022es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectHerramientas tecnologíases_ES
dc.subjectEnseñanza - Aprendizajees_ES
dc.subjectEducaciónes_ES
dc.subjectProceso educativoes_ES
dc.titleHerramientas tecnológicas y su influencia en el proceso de enseñanza aprendizaje en los estudiantes de la Escuela Teresa Ala Vedra Itamaes_ES
dc.typemasterThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador