Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorLeón Acurio, Joffre
dc.contributor.authorJiménez Pacheco, Nancy Johanna
dc.date.accessioned2022-07-13T21:48:24Z
dc.date.available2022-07-13T21:48:24Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/12393
dc.descriptionThis research presents that traditional education has changed with the technological revolution through the use of different web systems, virtual platforms and digital tools in teaching, all of these have an important role in the educational process, for which the target of determining the way in which educational technology influences the learning process in the students of CECIB Rumiñahui, Ventanas. The methodology focused on establishing the type of research that, according to the purpose, is applied, with a mixed approach and also descriptive - explanatory (causal), the study population is small, it was estimated to apply the criterion of a census sample; that is to say; The entire population is chosen, which are 37 parents of the and teachers CECIB Rumiñahui. It was concluded that the way in which the Educational Technology variables are bind in the learning process is high, with a high positive correlation and with a Rho correlation value = 0.835, which shows that a better use of educational technologies You will get a better learning process, otherwise a lower level of educational technology, a lower learning process.es_ES
dc.descriptionThis research presents that traditional education has changed with the technological revolution through the use of different web systems, virtual platforms and digital tools in teaching, all of these have an important role in the educational process, for which the target of determining the way in which educational technology influences the learning process in the students of CECIB Rumiñahui, Ventanas. The methodology focused on establishing the type of research that, according to the purpose, is applied, with a mixed approach and also descriptive - explanatory (causal), the study population is small, it was estimated to apply the criterion of a census sample; that is to say; The entire population is chosen, which are 37 parents of the and teachers CECIB Rumiñahui. It was concluded that the way in which the Educational Technology variables are bind in the learning process is high, with a high positive correlation and with a Rho correlation value = 0.835, which shows that a better use of educational technologies You will get a better learning process, otherwise a lower level of educational technology, a lower learning process.es_ES
dc.description.abstractLa presente investigación presenta que la educación tradicional ha cambiado con la revolución tecnológica mediante el uso diferentes sistemas web, plataformas virtuales y herramientas digitales en la docencia, todos estos tienen un rol importante en el proceso educativo, por lo cual se plantea como objetivo determinar la forma en que la tecnología educativa influye en el proceso de aprendizaje en los estudiantes del CECIB Rumiñahui, Ventanas. La metodología se centró en establecer la tipología de investigación que de acuerdo al propósito es aplicada, de enfoque mixto y además descriptiva – explicativa (causal), la población de estudio es pequeña, se estimó aplicar el criterio de muestra censal; es decir; se escoge la totalidad de la población que son 37 padres de familia y docentes del CECIB Rumiñahui. Se concluyó que la forma en que se vinculan las variables Tecnología educativa en el proceso de aprendizaje es alta, con una correlación positiva alta y con un valor de correlación Rho = 0,835, con lo cual se evidencia que a un mejor uso de tecnologías educativas se obtendrá un mejor proceso de aprendizaje, caso contrario a menor nivel de tecnología educativa menor proceso de aprendizaje.es_ES
dc.format.extent67 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2022es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectTecnología educativaes_ES
dc.subjectProceso educativoes_ES
dc.subjectAprendizajees_ES
dc.subjectEstudianteses_ES
dc.titleLa tecnología educativa en el proceso de aprendizaje en los estudiantes del CECIB Rumiñahui, Ventanas, 2021es_ES
dc.typemasterThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador